Villkor

1. Köp

1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. En orderbekräftelse skickas till dig via e-post när du genomfört köpet. Spara ditt ordernummer. Vi ingår endast avtal med myndig person.

2. Priser och betalning

2.1 Pris
I priserna ingår moms. Om frakt tillkommer anges detta i kassan. Avgifter för betalningsalternativ anges även det i kassan.

2.2 Betalsätt
Du kan välja mellan följande betalsätt:

Klarna Faktura

Handla nu, betala efter leveransen. Betala 14 dagar efter att du har beställt. Se fullständiga villkor i kassan.

Postförskott
Postförskottsavgift tillkommer. Betalas vid utlämnande av paket.

Kortbetalning
Man kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort.
Vi accepterar för närvarande VISA och Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. 
Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Payex för att garantera snabb och säker betalning.

Direktbetalning
Vi erbjuder direktbetalning via Swedbank, Nordea och Handelsbanken.

2.3 Återbetalning
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.

3 Leveranser

3.1 Leveranstid
Leveranstiden är 1-2 varddagar. Order som inkommit före klockan 14:00 skickas samma dag. Vi reserverar oss mot förseningar som vi inte kan råda över. Skulle en försening uppstå kontaktar vi dig. Du som konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad.

Observera att vissa hudvårdsprodukter har 5-10 dagars leveranstid. Detta anges tydligt i varje gällande produktbeskrivning. Om en beställning läggs med produkter som har 5-10 dagars leveranstid kommer hela order att skickas först när alla produkter finns i lager, inga ordrar delas upp.

3.2 Leveranssätt
Vi levererar med Posten.

3.3 Ej utlöst order
Löser du inte ut ditt paket debiteras du för de omkostnader de orsakat som, frakt fram och tillbaka, emballage paketering osv.

4. Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du tagit emot varan. Vid ångerrätt behöver vi din hjälp att tillhandahålla produkten till oss. Vid ångerrätt och reklamation ombesöjer du själv transport av varan till vårt lager efter kontakt med vår kundservice. Utöver denna garanti har Herbalife en 30 dagar pengarna tillbaka garanti, denna gäller utöver dina övriga rättigheter. Du som kund har enligt lag rätt att öppna förpackningen och undersöka varan.

Vid uttnytjande av ångerrätten, kontakta oss via e-mail eller skriv till:

BA Wellness
Billy Andersson
Smaragdvägen 82
804 33 Gävle

5. Fel i vara

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att BA Wellness vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för BA Wellness. BA Wellness har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

5.1 Reklamationer

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. 

6. Lager

Alla varor finns i lager för omgående leverans.


7. Personskydd och dataskydd

Vi använder dessa uppgifter endast för att skicka dig den information du bett om eller kommer att be om vi senare tillfälle. Din personliga information endast att lämnas ut till våra partners om detta krävs, Klarna och Herbalife. I övrigt kommer inte din information att ges bort, säljas eller göras tillgänglig för tredje part. Vi respekterer ditt privatliv och behandlar dina uppgifter med diskretion. Om du vid något tillfälle inte vill motta mer information från oss så kan du klicka på en länk i informationen som skickas till dig. Om du vill uppgradera din information eller radera den helt så kan du göra det genom att skicka ett email till oss. Du har rätt att begära ett registerutdrag för att kunna kontrollera vilken information som finns registrerad om dig.


8. Tvist

Vi följer alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist. 

9. Herbalife Viktkontrollsystem – Redogörelse
”Alla viktkontrollpåståenden hänvisas till Herbalifes viktkontrollsystem vilket omfattar, bland annat, en balanserad kost, regelbunden motion, ett lämpligt intag av vätska dagligen och tillräckligt med vila.”


10. Villkor / info medlemspaketet

När du blir medlem hos Herbalife kan du handla produkter med 25-50% rabatt. (verklig rabatt på Rekommenderat försäljningspris och formula 1 efter att frakt och hanteringsavgift är adderade är 22%-45%.

För att bli medlem måste du först köpa ett Herbalife medlemspaket. Efter att du köpt paketet och registrerart dig kan du komma igång och handla direkt från företaget. Obervera att du då inte handlar från denna sida nåt mer.

När du blir medlem samlar du poäng. Ju fler poäng du har ju större blir din rabatt.

Medlemsavgift per år är 104 kr för medlemmar och 748 kr för dig som kommit upp till 50% rabbats nivån.

För frågor angående att bli medlem, kontaka mig på info@bawellness.se

11. Kontaktuppgifter:
Oberoende Herbalife distributör

BA Wellness
Billy Andersson
Smaragdvägen 82
804 33 Gävle

Org nr: 8312037552

E-post: info@bawellness.se