Tips & Råd

Kostråd

Med Herbalife kombinerar du näringsrikt mat med att byta ut två måltider per dag. Här kommer här lite bra tips och goda råd vad du ska tänka på utöver Herbalife måltiderna!

På tallriken
Ät mycket grönsaker samt protein (till exempel kött) och ta det försiktigt med kolhydrater (till exempel potatis, pasta eller ris).

Mindre fett
Att helt skippa fettet är ingen bra ide. Men välj gärna mjuka fetter istället för hårda: till exempel olivolja, rapsolja eller jordnötsolja. Goda och nyttiga dressingar gör du på linfrö-, nöt- och sesamolja.

Drick dig full!
På vatten alltså! 2 liter vatten bör du dricka per dag.

Sött och gott
Det är mänskligt att bli godissugen, men försök att begränsa mängden och därigenom antalet kalorier! Med Herbalife proteinsnacks kan du kontrollera suget. Ta en till två per dag som tex. mellanmål.

Motionsråd

Det är enkelt att ersätta måltider med Herbalife, men det hjälper om du även rör på dig. Vad spelar mindre roll, ta något som du tycker är roligt, exempelvis stavgång, simning eller tennis.

Promenader
Promenader är världens enklaste motion och bästa sättet att komma igång. Du behöver varken nya kläder eller någon typ av utrustning, det är bara att ge sig ut.

Styrketräning
Muskler är inte bara snyggt, de ökar också din förbränning eftersom muskler kräver energi dygnet runt. Men tänk på att vila mellan passen!  Musklerna bryts nämligen ner vid överträning och behöver lugn och ro för att byggas upp och bli starkare.

Vardagsmotion
Du behöver faktiskt inte gå på gym eller springa 1 mil per dag om du inte gillar det. Det funkar utmärkt att ägna sig åt lite vardagsmotion. Vad sägs om att testa något av dessa enkla vardagsmetodermetoder?

Gå av bussen ett par hållplatser tidigare.

Ta trapporna istället för hissen.

Ta en kort promenad på lunchen, extra trevligt på sommaren i det fina vädret! 

Dansa till din favoritmusik

Städa huset, skotta snö eller ta en promenad till biografen.